Vabba

Idag står inte Marcus högt i kurs kan jag lova! 

Igår va jag magsjuk och hade ingen ork till att ta hand om barnen. Kanske förståeligt? Då muttrade Marcus för att han va tvungen att va hemma och ta hand om barnen. Hela dagen muttrade han, över att han just denna dag valt att sluta röka, över att han va tvungen att laga mat, att Timmy tjata, att Millie va ledsen osv.osv. Och hur mycket jag än försökte att finna ork till att hjälpa till så gick det inte. 
Senare under kvällen mådde jag betydligt bättre och kunde äta mat igen. Så jag sa att idag (lördag) behövde han inte vabba för jag skulle va återställd. 

Jag och barnen tittade på film hela kvällen och myste medan Marcus gick hem till hurstan en sväng. 

Men så efter några timmar kommer det fram att han sitter där och dricker öl. Med måtta tänker jag då och hoppas han förstår att han ska upp och jobba idag. Nej Så jävla smart är han inte. För idag stinker han sprit och är hemma och vabbar för att jag är sjuk! 
Jag är fan inte sjuk! Helvete vad förbannad jag är! 
Är så trött på att han inte fattar att han ska va tacksam över att han har ett jobb! Missköter man det kan man bli av med det, hur jävla svårt ska det va att förstå det? 

Inte nog med det, imorse när Marcus ligger däckad i sängen ringer hans chef till mig och frågar om Marcus är hemma. Wtf?! Tror han inte att hans chef undrar varför jag är pigg och svarar när det är jag som är "sjuk" och Marcus svarar yrvaket med whiskey röst. 

Förbannad är bara förnamnet!

Kommentera här: