Världens bästa bil!

Äger jag.....eller inte!
Som ni kanske minns körde jag av vägen 2 gånger förra vintern?
Dessutom dog bilen i Marsjö när jag var på väg till Katrineholm för
att åka till Sälen med ett gäng vänner.
Bara så där! *pang,pang,pang* sa det bara i avgasröret och
så vart det svart...

Ja ungefär samma sak hände igen i måndags när Bea och jag
åkte till Marieberg för att julhandla..allt gick så
bra när vi skulle dit men så på vägen in till Örebro började
skiten igen.. Så fort vi saktade ner och skulle svänga eller växla
dog bilen. Så 6 rödljus senare..hade vi lyckats skutta nästan hela vägen
hem till pappa. Ca 100 meter från huset gav skiten upp och vägrade starta.
Så älskling och Robin fick komma och hämta oss.

Dagen där på ringde pappa och berättade att bilen hade startat
på morgonen så vi sket i att hämta ett släp i Finspång och åkte direkt
till Örebro för att köra bilen hem.
Men tror ni den startade när vi kom dit eller?!
Nä inte direkt så efter att ha kopplat och mixtrat ett tag fick vi igång
skiten och började rulla eller kanske jag borde säga SKUTTA hem.
Efter några mil funkade bilen som vanligt så får se
om den gör det i morgon annars blir det till att lämna in rishögen. För
tanken är ju att den ska hålla över vintern så vi kan köpa ny
bil till våren. :)

I morgon ska iaf Robin köra mig till jobbet sen får vi se hur jag löser
fredagen och lördagen. Vi har ju julmiddag med pappa och familjen i Örebro
på lördag så får hoppas att vi kan ta oss dit i något utav våra fordon
för i morse startade inte Marcus bil så den fick vi putta igång ;)

ÄLSKAR VERKLIGEN SNÖ,KYLA OCH BILAR!! ;)

Idag sa vi upp lägenheten så till Mars flyttar vi in
i Marcus mammas hus. Längtar verkligen :D

Annars är det väl inte så mycket mer att berätta för tillfället.
Får återkomma mer i veckan :)

Tack och hej!


1 Maria:

skriven

Ska ni bo själva i huset? :D

2 Dessi:

skriven

Ja det ska vi :) Marcus mor ska flytta ihop med sin karl i ett annat hus :D

Kommentera här: