Vikten!

Jag hade tänkt att skriva ett inlägg om "förväntan". Men jag har så galet mycket att skriva om just förväntningar så det får vänta. 

I stället tänkte jag skriva om vikt,  i synnerhet min egen!  Hur förbannat trött jag är på mig själv och min självdisciplin! När det kommer till alkohol och cigaretter hatt jag väldigt bra disciplin.  Men jag har så FÖRBANNAT svårt att låta bli godis, läsk, kakor, bakverk, glass och chips. Jag önskar jag kunde styra mitt huvud och ha mer kontroll över mig själv. I bland märker jag hur jag gör ursäkter för mig själv i huvudet! "Det gör inget om du äter lite choklad innan maten, du är så hungrig så den kommer förbrännas med desamma" Ja ni ser hur jädra skruvad jag är när det kommer till onyttigheter.  ;) 

Jag och min kära tränings partner Frida var riktigt hurtiga ett tag. Men så kom graviditeten i mellan och redan där börjar man ursäkta sof för sin träning.  Och nu är det ändå 8 månader sedan Millie kom och jag har ännu inte återgått till träningen!  Ändå har jag laddat upp med Olga Rönnbergs senaste träningsbok och betalar 200 kr i månaden till viktväktarna.  För fan Desirée! SKÄRPNING! 

Droppen va verkligen i lördags när vi var med jobbet i sthlm. På mitt hotellrum hade de en stor helkroppspegel som jag ställde mig framför och testade kläder. Jag stannade upp och bara tog in vad jag såg. Hur jag misshandlar min kropp! Och ändå glömmer jag bort den verkliga bilden av mig själv när jag står framför kylskåpet på jobbet som är fullproppat med onyttigheter. För att inte tala om allt godis och fikabröd som tar upp bord och bänkar där! 

Hur svårt kan det va att komma igång?! Mentalt för mig måste jag börja några dagar innan dagen D. Successivt måste jag börja bygga upp inför träningen. 

Såååååå jag även denna gång måste jag verkligen avsätta en dag som ska bli dagen D. För nu jädrar måste jag börja igen!  ;)
1 Frida :

skriven

kära du , du är så himla duktig bara du kommer igång!! <3 nu när jag vet att du är på g igen så kommer du inte undan ;) <3

Svar: Tack! :) <3
The days of my life..

Kommentera här: